T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / AKDENİZ - MEHMET DAĞLI İMAM HATİP ORTAOKULU

THE STORY OF PIPPI LONGSTOCKING

'THE STORY OF PIPPI LONGSTOCKING' dünyaca ünlü çocuk klasiklerinden olan 'Pippi Longstocking' kitabını farklı web 2 araçlarını klasik öğretim yöntemleriyle harmanlayarak eğlenceli aktiviteler eşliğinde okuyacağımız, böylelikle öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlıklarını geliştireceğimiz, kitap okumayı eğlenceli bir maceraya dönüştürmeyi hedefleyen Italya, Slovenya, Hırvatistan, Letonya, Avusturya, Bulgaristan ve Türkiye'den toplam 15 değişik branşlardan öğretmenin dahil olduğu uluslararası bir eTwinning projesidir. Okulumuzda projemiz İngilizce öğretmenimiz İlkay Seven tarafından yürütülmektedir. Projeye dahil olan öğrencilerimiz bu hayalperest, güçlü, şakacı kızıl saçlı tuhaf giyimli kızın hikayesinden çok hoşlanmakta ve birbirinden keyifli ve eğlenceli aktivitelerle okuma serüvenlerini gerçekleştirmektedirler.

 

 

 

PROJE KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİMİZ:

1.İnternet güvenliği kapSamında  FACEQ uygulamasını kullanarak kendilerine avatarlar oluşturdular, proje panomuzu hazırladılar ve sevimli kahramanımızla birlikte okulda dolaşarak projemiz hakkında bilgiler verdiler. Kahramanımıza mektuplar yazdılar. Böylece eğlenceli aktivitelerle kitap okuma serüvenimiz başlamış oldu:

https://www.youtube.com/watch?v=DjOoU6d-BZU

https://www.youtube.com/watch?v=LF2B0SRxbLc

https://www.youtube.com/watch?v=Ll7Ab7fBCt4

03-01-202003-01-202003-12-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Hem elde hem de postermywall aracını kullanarak posterler tasarladılar. Proje posteri için yapılan oylamada okulumuz öğrencilerinin yaptıkları posterler 1. ve 3. olmuşlardır. 1. olan posterimiz proje posteri olmuştur.

03-12-201903-12-201903-12-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Öğrenci ve öğretmen webinarlarımızı gerçekleştirdik:

04-01-202004-01-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Hikaye haritası yapmayı öğrendiler, hem mobil hem de mindmup aracını kullanarak kitabımızın hikaye haritalarını çıkardılar:

https://www.youtube.com/watch?v=FtZWMcdKScQ

https://www.youtube.com/watch?v=hlYN9T3xBGA

https://www.youtube.com/watch?v=0004YW_whOI

 04-01-202004-01-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 5. Toontastic uygulamasını kullanmayı öğrenerek kitapta en sevdikleri bölümü anlatan animasyon hazırladılar:

https://www.youtube.com/watch?v=k2WitBqFgYo

https://www.youtube.com/watch?v=MrU3BZO4dFE

https://www.youtube.com/watch?v=ueofcR7MwLc

 

6. Yeni yıl kartları hazırlayıp ortak okullara gönderdik, onlardan gelen kartları da sevinçle karşıladık:

https://www.youtube.com/watch?v=QPikYoC5buE

https://www.youtube.com/watch?v=EHlUsdogtyg

 

7. 04-01-202004-01-202004-01-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Twinspace'de önceki etkinliklerle ilgili fikirlerini paylaştılar. Arkadaşlarının iletilerine yorumlar yazdılar:

https://www.youtube.com/watch?v=V26BAu8kmFM

 

8. Proje kapsamında yapılan en iyi yeni yıl kartı oylamasına katıldılar:

https://www.youtube.com/watch?v=XHW8NmZt-Yk

 

9. Öğrencilerimiz pixiz, classtools ve mystorybook araçlarını öğrenerek kitabımızın yazarı olan Astrid Lindgren'in hayatını anlatan haberlerlerini bir araya topladıkları bir hikaye kitabı oluşturdular:

https://www.youtube.com/watch?v=m_giRh1cPLg

https://www.mystorybook.com/books/816249/

11-01-202011-01-202011-01-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Öğrencilerimiz kitabımızın en sevdikleri bölümünü anlatan karikatürler hazırladılar: https://www.youtube.com/watch?v=tlvuS9RL87s&feature=youtu.be

22-05-2020

 

22-05-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Öğrencilerimikitabımızın en çok akıllarında kalan bölümünün resmini çizdiler. https://www.youtube.com/watch?v=lx_cIzvbKnQ&feature=youtu.be

22-05-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Öğrencilerimiz kitabımızla ilgili dijital yapbozlar oluşturdular:  https://www.youtube.com/watch?v=Mgn6NNgderY&feature=youtu.be

22-05-2020 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Öğrencilerimiz kitabımızla ilgili online oyunlar hazırladılar: https://www.youtube.com/watch?v=nXM46NEy7h4&feature=youtu.be

https://quizizz.com/join/quiz/5ea2df568bb29a001bf6b5d6/start?studentShare=true

https://learningapps.org/watch?v=pzygvwgwc20

 14. Kitabımızın kahramanının gittiği ülkeleri tanıttılar: 

https://www.youtube.com/watch?v=7vkGwkA4hYA&feature=youtu.be

 

15. Öğrencilerimizin kahramanımızın çoraplarını, kıyafetlerini tasarladılar: https://www.youtube.com/watch?v=E9C5ARveHmI&feature=youtu.be

22-05-2020

 

 22-05-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 14. Öğrencilerimiz kitap okumanın önemiyle ilgili ve okuduğumuz kitapla ilgi web 2.0 araçları kullanarak sloganlar yazılar:

https://www.youtube.com/watch?v=v4DDxvSFbp8&feature=youtu.be

 15. Projemize katılan farklı ülkelerden farklı okulllardan öğrencilerle ve öğretmenlerle  online görüntülü görüşmeler, chat sohbetleri yapıldı. 

22-05-2020

22-05-2020

22-05-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. Kitabımızın kahramanıyla ilgili online kitaplar oluşturdular:

https://www.storyjumper.com/book/showframe/77857855/5e2dd353a24c6#page/1

https://www.storyjumper.com/book/showframe/79974925/5e692584384b9#page/1

https://twinspace.etwinning.net/91882/pages/page/823644

 17. Öğrencilerimiz kitabımızla ilgili ortak bier soru havuzu hazırlayarak online sınav yaptılar :

https://www.youtube.com/watch?v=ubq10pEQQs8

https://www.youtube.com/watch?v=NWzjurMiuPc

 

18. Proje ortak ürünü olarak kitap kahramanımızın bir gününü anlatan bir e-kitap çıkardık:

Book titled 'THE STORY OF PIPPI LONGSTOCKING'Read this book made on StoryJumper

 

     Kahramanımızın karakterini anlatan bir e-kitap çıkardık:

 

Book titled 'ABOUT PIPPI'Read this book made on StoryJumper

 

     Kitabımızla ilgili farklı etkinlik ve dijital oyunlarımızı yayınladığımız bir e-kitap çıkardık:

 

   19. Proje etkinliklerimizi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrencilerimize katılım belgeleri gönderilmiştir:

05-06-202005-06-2020

 

 

  






Proje etkinliklerimiz 2019-2020 Eğitim öğretim sürecinde başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş, projemiz Mayıs ayı sonunda  sonlandırılmıştır. Projemizde emeği geçen İngilizce Öğretmenimiz İlkay Seven ve öğrencilerimize teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

Proje katılımı belgemiz

05-06-2020

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.01.2020 - Güncelleme: 30.09.2022 23:55 - Görüntülenme: 1211
  Beğen | 8  kişi beğendi