'THE STORY OF PIPPI LONGSTOCKING' dünyaca ünlü çocuk klasiklerinden olan 'Pippi Longstocking' kitabını farklı web 2 araçlarını klasik öğretim yöntemleriyle harmanlayarak eğlenceli aktiviteler eşliğinde okuyacağımız, böylelikle öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlıklarını geliştireceğimiz, kitap okumayı eğlenceli bir maceraya dönüştürmeyi hedefleyen Italya, Slovenya, Hırvatistan, Letonya, Avusturya, Bulgaristan ve Türkiye'den toplam 15 değişik branşlardan öğretmenin dahil olduğu uluslararası bir eTwinning projesidir. Okulumuzda projemiz İngilizce öğretmenimiz İlkay Seven tarafından yürütülmektedir. Projeye dahil olan öğrencilerimiz bu hayalperest, güçlü, şakacı kızıl saçlı tuhaf giyimli kızın hikayesinden çok hoşlanmakta ve birbirinden keyifli ve eğlenceli aktivitelerle okuma serüvenlerini gerçekleştirmektedirler.
PROJE KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİMİZ:
1.İnternet güvenliği kapSamında FACEQ uygulamasını kullanarak kendilerine avatarlar oluşturdular, proje panomuzu hazırladılar ve sevimli kahramanımızla birlikte okulda dolaşarak projemiz hakkında bilgiler verdiler. Kahramanımıza mektuplar yazdılar. Böylece eğlenceli aktivitelerle kitap okuma serüvenimiz başlamış oldu:
https://www.youtube.com/watch?v=DjOoU6d-BZU
https://www.youtube.com/watch?v=LF2B0SRxbLc
https://www.youtube.com/watch?v=Ll7Ab7fBCt4
2. Hem elde hem de postermywall aracını kullanarak posterler tasarladılar. Proje posteri için yapılan oylamada okulumuz öğrencilerinin yaptıkları posterler 1. ve 3. olmuşlardır. 1. olan posterimiz proje posteri olmuştur.
3. Öğrenci ve öğretmen webinarlarımızı gerçekleştirdik:
4. Hikaye haritası yapmayı öğrendiler, hem mobil hem de mindmup aracını kullanarak kitabımızın hikaye haritalarını çıkardılar:
https://www.youtube.com/watch?v=FtZWMcdKScQ
https://www.youtube.com/watch?v=hlYN9T3xBGA
https://www.youtube.com/watch?v=0004YW_whOI
5. Toontastic uygulamasını kullanmayı öğrenerek kitapta en sevdikleri bölümü anlatan animasyon hazırladılar:
https://www.youtube.com/watch?v=k2WitBqFgYo
https://www.youtube.com/watch?v=MrU3BZO4dFE
https://www.youtube.com/watch?v=ueofcR7MwLc
6. Yeni yıl kartları hazırlayıp ortak okullara gönderdik, onlardan gelen kartları da sevinçle karşıladık:
https://www.youtube.com/watch?v=QPikYoC5buE
https://www.youtube.com/watch?v=EHlUsdogtyg
7. Twinspace'de önceki etkinliklerle ilgili fikirlerini paylaştılar. Arkadaşlarının iletilerine yorumlar yazdılar:
https://www.youtube.com/watch?v=V26BAu8kmFM
8. Proje kapsamında yapılan en iyi yeni yıl kartı oylamasına katıldılar:
https://www.youtube.com/watch?v=XHW8NmZt-Yk
9. Öğrencilerimiz pixiz, classtools ve mystorybook araçlarını öğrenerek kitabımızın yazarı olan Astrid Lindgren'in hayatını anlatan haberlerlerini bir araya topladıkları bir hikaye kitabı oluşturdular:
https://www.youtube.com/watch?v=m_giRh1cPLg
https://www.mystorybook.com/books/816249/
10. Öğrencilerimiz kitabımızın en sevdikleri bölümünü anlatan karikatürler hazırladılar: https://www.youtube.com/watch?v=tlvuS9RL87s&feature=youtu.be
11. Öğrencilerimikitabımızın en çok akıllarında kalan bölümünün resmini çizdiler. https://www.youtube.com/watch?v=lx_cIzvbKnQ&feature=youtu.be
12. Öğrencilerimiz kitabımızla ilgili dijital yapbozlar oluşturdular: https://www.youtube.com/watch?v=Mgn6NNgderY&feature=youtu.be
13. Öğrencilerimiz kitabımızla ilgili online oyunlar hazırladılar: https://www.youtube.com/watch?v=nXM46NEy7h4&feature=youtu.be
https://quizizz.com/join/quiz/5ea2df568bb29a001bf6b5d6/start?studentShare=true
https://learningapps.org/watch?v=pzygvwgwc20
14. Kitabımızın kahramanının gittiği ülkeleri tanıttılar:
https://www.youtube.com/watch?v=7vkGwkA4hYA&feature=youtu.be
15. Öğrencilerimizin kahramanımızın çoraplarını, kıyafetlerini tasarladılar: https://www.youtube.com/watch?v=E9C5ARveHmI&feature=youtu.be
14. Öğrencilerimiz kitap okumanın önemiyle ilgili ve okuduğumuz kitapla ilgi web 2.0 araçları kullanarak sloganlar yazılar:
https://www.youtube.com/watch?v=v4DDxvSFbp8&feature=youtu.be
15. Projemize katılan farklı ülkelerden farklı okulllardan öğrencilerle ve öğretmenlerle online görüntülü görüşmeler, chat sohbetleri yapıldı.
16. Kitabımızın kahramanıyla ilgili online kitaplar oluşturdular:
https://www.storyjumper.com/book/showframe/77857855/5e2dd353a24c6#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/79974925/5e692584384b9#page/1
https://twinspace.etwinning.net/91882/pages/page/823644
17. Öğrencilerimiz kitabımızla ilgili ortak bier soru havuzu hazırlayarak online sınav yaptılar :
https://www.youtube.com/watch?v=ubq10pEQQs8
https://www.youtube.com/watch?v=NWzjurMiuPc
18. Proje ortak ürünü olarak kitap kahramanımızın bir gününü anlatan bir e-kitap çıkardık:
Read this book made on StoryJumper
Kahramanımızın karakterini anlatan bir e-kitap çıkardık:
Read this book made on StoryJumper
Kitabımızla ilgili farklı etkinlik ve dijital oyunlarımızı yayınladığımız bir e-kitap çıkardık:
19. Proje etkinliklerimizi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrencilerimize katılım belgeleri gönderilmiştir:
Proje etkinliklerimiz 2019-2020 Eğitim öğretim sürecinde başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş, projemiz Mayıs ayı sonunda sonlandırılmıştır. Projemizde emeği geçen İngilizce Öğretmenimiz İlkay Seven ve öğrencilerimize teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.
Proje katılımı belgemiz